De laatste weken van Big Bazar: bespreking van het uitdagende WHOA-traject en 'lessons learned'
De WHOA bestaat inmiddels zo’n drie jaar. Zelden heeft een WHOA-traject de media-aandacht gehad als het WHOA-traject van Big Bazar. Niet alleen vanwege de media-aandacht, maar ook vanwege het bijzondere feit dat in drie verschillende pogingen werd getracht om een afkoelingsperiode voor Big Bazar te bewerkstelligen en zeker vanwege het unieke verzoek van de ondernemingsraad van Big Bazar aan de rechtbank. Dit alles geeft ons aanleiding om het WHOA-traject van Big Bazar in dit artikel (chronologisch) te bespreken, waarbij wij bepaalde (unieke) aspecten van het WHOA-traject signaleren.
Achtergrond
Big Bazar was een retailbedrijf in het koopjes-segment, oorspronkelijk van Blokker en vervolgens Witteveen. Eind 2021 werden de aandelen overgedragen aan de huidige eigenaar en bestuurder van Big Bazar, de heer Kooistra. Na die overg...
Voor het lezen van dit artikel is een abonnement nodig. Login of vraag een abonnement aan.
Geen abonnement?
Dank voor uw bezoek! Als bezoeker van HERO kunt u onze blogs en wetenschappelijke artikelen inzien, alsmede een indruk krijgen van de noten en praktijkgerichte artikelen. Om alles in te kunnen zien dient u zich als abonnee aan te melden. Der eerste zes weken is nu bovendien gratis kennismaking.
Neem een abonnementKeywords
Vindplaatsen
Auteur(s)
is advocaat bij Turnaround Advocaten.
is juridisch medewerker bij Turnaround Advocaten.